.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نیمی از وزیران پیشنهادی رای نمی آورند
در معرفی وزیران ، تعاملات بین مجلس و دولت بخوبی صورت نگرفته و خلاف عرف معمول معرفی وزیران انجام شده است و به نظر می رسد 50 درصد وزیران پیشنهادی رای اعتماد نیاورند مگر ...
نیمی از وزیران پیشنهادی رای نمی آورند

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در خصوص ثبت اختراع وزیر صنایع گفت: طی صحبتی که با آقای هاشمی ثمره داشتم  مشخص شد که محرابیان به دستور رئیس جمهوری این کار را انجام دادند.

به گزارش شمال نیوز ، سیدرمضان شجاعی کیاسری در حاشیه مراسم روز پزشک  در ساری گفت: در خصوص ماجرای ثبت اختراع وزیر صنایع ، با صحبتی که با هاشمی ثمره داشتم ایشان گفتند که محرابیان این کار را با دستور رئیس جمهور انجام دادند.

وی در خصوص وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: در معرفی وزیران ، تعاملات بین مجلس و دولت بخوبی صورت نگرفته و خلاف عرف معمول معرفی وزیران انجام شده است .

شجاعی کیاسری ادامه داد: به نظر می رسد 50 درصد وزیران پیشنهادی رای اعتماد نیاورند مگر در این مهلت یک هفته ای رایزنی و تعاملات خوبی صورت بگیرد.

وی اظهارداشت: این افراد معرفی شده مطمئنا از وزرای پیشین قوی تر نیستند و حتی یک روز سابقه کار اجرایی ندارند و با توجه به گستردگی برخی از وزارتخانه ها توان اجرایی سیاست های دولت و سازمان را قطعا ندارند.

نماینده مردم ساری خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری هیچ تعاملی با کمیسیون های مجلس درخصوص معرفی وزرا نداشت البته ما در مجلس دو بخش داریم ، فراکسیون که نظر سیاسی می دهند و کمیسیون که نظر تخصصی می دهند که هیچکدام از آنها را رئیس جمهور طرف مشورت خود قرار نداد که بعید می دانم با توجه به وضعیت بوجود آمده وزرای پیشنهادی رای لازم را بیاورند.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اکثریت نمایندگان مجلس از جناح اصولگرا هستند احتمال رای اعتماد وزرای پیشنهادی وجود دارد گفت : ما که اصولگرا هستیم این ادعا را داریم چرا که مجلس به دنبال کابینه ای قوی است ، درعین حال چون آیین نامه داخلی مجلس تغییر کرد قطعا باید وزرایی در کابینه حضور داشته باشند که رای بالایی بیاورند و وزرایی که رای پایین بیاورند یا رای ناپلئونی بیاورند چهار سال وزارتخانه را معطل خود می کنند و پس از چهارسال نیز دوره وزارت آنان تمام می شود.

شجاعی کیاسری تجربه کاری ، توانمندی و اضافه کردن قدرت وزارتخانه را از شاخصه های یک وزیر دانست و افزود: افراد معرفی شده باید توانمندی یک وزارتخانه را بالا ببرد که بسیاری از آنها از این لحاظ شرایط را دارا نیستند .

وی در خصوص استفاده از وزرای خانم در کابینه دهم گفت: وزیر خانم شاید یک تعریف جدید باشد ولی جنسیت فرقی نمی کند بلکه وزیر باید تجربه و توانمندی لازم را داشته باشد و از عهده اداره وزارتخانه بربیاید .

نماینده مردم ساری بیان کرد: درمعرفی وزرای بخش فرهنگی هیچ تعاملی با کمیسیون فرهنگی مجلس انجام نشده است ، ولی آقای حسینی برای وزارتخانه ارشاد وجهه علمی دارد و در صدا و سیما نیز کار کرده و با هنرمندان مانوس است.

وی خاطرنشان کرد: عدم انتخاب وزیر نیرو از شگفتی های این دوره بود چرا که ایشان و باقری لنگرانی وقتی در دوره قبل معرفی شدند وزیر نبودند حالا که وزیر شدند و تجربه لازم را بدست آوردند دیگر معرفی نشدند.

شجاعی کیاسری درخصوص قضیه رحیم مشایی گفت: مقام معظم رهبری نفرمودند که مشایی رئیس دفتر نشود بلکه فرمودند که معاون اول نشوند و در خصوص حکم انفصال ایشان باید گفت که همه باید به قانون تمکین کنیم و به خلاف ضابطه نمی شود تن داد.

وی درخصوص خانم دستجردی ، وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان گفت : از ایشان شناخت کافی از نظر توانمندی و سابقه اجرایی ندارم و تنها از مواضع سیاسی وی آگاهم.

نماینده مردم ساری در خصوص کارهای انجام شده در حوزه انتخابیه خود گفت: دانشکده داندانپزشکی در ساری راه اندازی و در بهمن سال جاری دانشجو می پذیرد ، کمربندی شمالی ساری با توجه به قول وزیر راه و ترابری تا پایان مهر ماه یک باند آن بازگشایی می شود و در  احداث کارخانه کمپوست و کنسانتره و همچنین پالایشگاه روند کار تسریع گردید .

فایل صوتی مصاحبه در شمال نیوز موجود است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 مرداد 1388
برنج مازندران چی شد ؟!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.